Jump to content
ForumPSG.com
Sign in to follow this  
Guest

American Football

Recommended Posts

Andy Reid, still the same shit :love2:

Les 3 dernieres minutes de Andy Reid sont phenomenales, meme pour lui c'est un nouveau level.

The ugliness really started  when Kansas City got down to the one-yard line. Alex Smith threw a pass  to Albert Wilson that got the Chiefs down three feet from paydirt with  2:52 remaining. You're a yard away from the end zone with three minutes  left. Let's catch up with what happens next. (Oh, and by the way: The  Chiefs had all three timeouts, so keep that in mind as the time ticks  away.)

1-1-NE 1
(2:33) (No Huddle) C.West right guard to NE 2 for -1 yards (J.Sheard; D.Watson).

They ran the ball with  Charcandrick West. This is a good idea if you get into the end zone. If  you don't, the clock is running, and you won't want to use your last  timeout.

West didn't get into the end  zone. In fact, he went back a yard. The Chiefs wouldn't be able to set  up a play in the next 33 seconds, which is pretty embarrassing when  you're down two scores in the final five minutes of the game, and we got  to the two-minute warning. A throw would've avoided that loss of 30  seconds.

2-2-NE 2
(2:00) (Shotgun) PENALTY on KC-E.Fisher, False Start, 5 yards, enforced at NE 2 - No Play.

Doesn't hurt the clock, but the false start pushed them back five yards, which will eventually hurt the clock.

2-7-NE 7
(2:00) (Shotgun) A.Smith pass short right to J.Avant to NE 3 for 4 yards (L.Ryan).

They threw the ball short of the end zone, which is just as bad as a run. The clock starts again. And then ...

THEY HUDDLED
             chefs.0.jpg                WITH UNDER TWO MINUTES AND THE CLOCK RUNNING IN A TWO-SCORE GAME, THE CHIEFS HUDDLED.

THEY GATHERED TOGETHER IN THE  MIDDLE OF THE FIELD TO DISCUSS WHAT PLAY THEY WERE GOING TO RUN. THE  PATRIOTS STARED AT THEM, WAITING.

GUYS.

JUST GO DO SOMETHING

DO ANYTHING

DO ANYTHING BESIDES STANDING AND WAITING

EVERY SECOND THAT PASSES MAKES YOU MORE LIKELY TO LOSE. EVEN IF THE PLAY YOU RUN IS BAD, YOU GOTTA RUN SOMETHING.

They don't run a play until the 1:27 mark.

3-3-NE 3
(1:27)  (Shotgun) A.Smith pass incomplete short right to J.Avant. PENALTY on  NE-L.Ryan, Defensive Pass Interference, 2 yards, enforced at NE 3 - No  Play.

Great, pass interference and a fresh set of downs. Now Andy Reid can run the ball three more times.

1-1-NE 1
(1:22) (Shotgun) A.Smith pass incomplete short left to C.Conley.

2-1-NE 1
(1:18) (Shotgun) C.West right end for 1 yard, TOUCHDOWN.

Ha, they actually did run. It  worked. Only a minute and 34 seconds after getting to the 1-yard line,  the Chiefs had finally reached paydirt.

Super Bowl de 2004:

Super Bowl XXXIX

Reid’s Eagles found themselves down 10 with just under six minutes remaining to the New England Patriots. And yet the offense chugged along with all the urgency of a three-toed sloth. Reid already had burned a golden timeout after a clock stoppage (!) late in the third quarter, so he had two left.

Passes from Donovan McNabb netting 4, 4, 5 and 2 yards took a full two minutes off the clock. It was at this point at Alltell Stadium that I turned to the man sitting next to me (former NFL quarterback and current ESPN college football analyst Jesse Palmer) and in stereo we both said: “What is Andy doing?â€

The Eagles chugged down the field, saving their two timeouts for defense, and took the clock under two minutes before scoring a touchdown on the one deep pass of the drive, despite the Patriots being down their starting corner and safety with injuries. The ensuing onsides kick was recovered by the Patriots, who went on to win.

Asked about the drive in question years later, Bill Belichick famously told NFL Network that he and his assistants were looking at each other saying, “We’re up 10 right? We’re not missing something here?†Even he couldn’t hold back from calling out Reid’s mismanagement.
Edited by tonato

Non mais c'est ouf que la défense de Seattle se fasse trouer comme ça plein centre sur le premier play du match

Et la l'interception dégueulasse pour Wilson sur son premier drive c'est inattendu aussi

Après c'est long un match NFL ça peut vite changer de sens comme en nba mais 14/0 en même pas 5 minutes c'est ouf

Greg Olsen ðŸ˜ðŸ˜ðŸ˜

Haters des Pats toujours au rdv mais j'aurai bien aimé qu'ils se fassent torcher par Carolina en finale.

Bon au final c'est cool aussi parce que j'aime bien frère Manning. C'est le dernier match de sa carrière d'ailleurs dans 15 jours ?

Camp Newton cette saison c' est Stef Curry :oo:

Y a plein de choses sur leur relation à tous les deux d'ailleurs, c'est mortel. Cette année NBA/NFL est d'ailleurs vraiment mortelle.

Haters des Pats toujours au rdv mais j'aurai bien aimé qu'ils se fassent torcher par Carolina en finale.

Bon au final c'est cool aussi parce que j'aime bien frère Manning. C'est le dernier match de sa carrière d'ailleurs dans 15 jours ?

Je pense que ouais, si il gagne de toute facon il s'en va, et si il perd...franchement je pense pas que Denver va vouloir vraiment le reprendre à 20mio de cap vu sa saion quand meme pas terrible (pour etre gentil).

Y a plein de choses sur leur relation à tous les deux d'ailleurs, c'est mortel. Cette année NBA/NFL est d'ailleurs vraiment mortelle.

Et toi en plus t'es en partie payé à les suivre ça enjolive le bail :lol:

Ya déjà des previews dispo sur ce superbowl ? Ça va se jouer sur quoi ? J'aimerai bien qu'on vive pas un remake du superbowl d'il y a 2 ans, j'en ai peur :oups:

Ca sent le carnage.

La seule solution reste que les Broncos marquent plus , mais Cam semble tellement loin cette saison

Denver devrait logiquement se faire tuer, leur Oline est pas terrible et va se faire bouffer la dline de Carolina, Manning vu son manque de mobilité va pas voir le jour et leur running game est pas génial a la base, donc face à la defense de Carolina ca va pas passer.

Ils peuvent survivre par leur defense, mais Newton est impossible à controler pour une defense, personne a trouvé la solution pour lui cette saison, et sa capacité à courir ouvre pas mal de possibilité aux autres joueurs offensif de Carolina.

Ce serait vraiment une énorme surprise de voir Denver le gagner ce SB.

Ca sent le remake du Denver/Seattle de 2013.

Newton il est ouf, il fait des blocs, il saute dans le end zone comme un RB rookie, il court comme un des meilleurs RB de la league.

Chapeau l' artiste pour sa saison :oo:

Et toi en plus t'es en partie payé à les suivre ça enjolive le bail :lol:

Ya déjà des previews dispo sur ce superbowl ? Ça va se jouer sur quoi ? J'aimerai bien qu'on vive pas un remake du superbowl d'il y a 2 ans, j'en ai peur :oups:

Ouais je bois du p'tit lait  :love:

Retraite pour Megatron

Pas officile encore, c'est juste un proche qui l'a annoncé, mais c'est vrai que ca va dans le sens d'une retraite pour Megatron  :snif:  :snif:

Detroit c'est moche pour eux, après le joueur doit en avoir marre physiquement, il a joué souvent blessé sur les 2 dernieres saison avec problème recurrent aux chevilles, a battu tout les record et doit bien voir qu'il ira pas chercher un SB avec les Lions actuel.

J'avais bien senti le coup en le tradant en dynastie contre un WR de Miami et un premier tour de la prochaine draft  :D

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...